2013-wiosenne

W zimowej jeszcze aurze rozpoczęły się 9 kwietnia tegoroczne Wiosenne Dni Muzyki Organowej i Kameralnej w Archikatedrze Łódzkiej. Jak w każdym sezonie festiwal skupił na cztery wieczory uwagę stałych i nowych słuchaczy na znakomitych interpretacjach zróżnicowanej stylistycznie muzyki.

Czytaj więcej...

Tegoroczna wiosenna edycja Dni Muzyki Organowej i Kameralnej w Archikatedrze Łódzkiej (17 – 26 kwietnia 2012) upłynęła pod znakiem muzyki organowej. Dźwięki organów wypełniły bowiem w całości trzy wieczory i połowę czwartego. Wydawać by się mogło, że tak ukształtowany program festiwalu, skierowany w istocie niemal wyłącznie do miłośników „króla instrumentów", spowoduje nieco mniejsze zainteresowanie publiczności. Obawy te jednak okazały się nieuzasadnione, a liczne grono melomanów, obecnych na wszystkich koncertach, miało okazję wysłuchać gry organistów na wyjątkowo wysokim poziomie.

Czytaj więcej...

2011-jesienne

Październik 2011 roku przyniósł jedenaste już spotkanie z muzyką organową i kameralną w Archikatedrze Łódzkiej. Jak zwykle festiwal wypełnił cztery wieczory, dając melomanom okazję do odbycia muzycznych podróży przez epoki oraz zróżnicowane style kompozytorskie i wykonawcze.

Czytaj więcej...

2011-wiosenne

Tegoroczne Wiosenne Dni Muzyki Organowej i Kameralnej w Archikatedrze Łódzkiej były już dziesiątą edycją tej imprezy przygotowywanej wspólnie przez Fundację Carpe Diem i Parafię Archikatedralną św. Stanisława Kostki. Odbywa się ona każdego roku w dwóch odsłonach – wiosennej i jesiennej – i w ciągu pięciu lat swego istnienia na stałe wrosła w kalendarz artystyczny Łodzi. Festiwal ów ma swoich stałych wielbicieli, którzy niecierpliwie czekają na każdy z czterech jego koncertów i, jak na warunki łódzkie, w licznym gronie przybywają do pięknie odnowionego wnętrza świątyni by słuchać tam recitali organowych, występów śpiewaków i innych solistów, zespołów kameralnych i chórów.

Czytaj więcej...

2010-jesienneBazylika Archikatedralna była w październiku miejscem czterech koncertów składających się na Jesienne Dni Muzyki Organowej i Kameralnej, współorganizowane przez Fundację Carpe Diem pod artystycznym kierownictwem Jakuba Garbacza a organizacyjnym – Joanny Przybył. Rozpoczął imprezę krakowski zespół madrygałowy OCTAVA ensemble. Zabrzmiały m.in. „Crucifixus" Lottiego, „Jauchzet dem Herrn" Mendelssohna-Bartholdy'ego. Śpiew oktetu mógł w pełni usatysfakcjonować, odznaczał się bezbłędną intonacją i pięknym kształtowaniem frazy, spójnością barwową głosów. Ciekawym efektem okazała się dwuchórowość w „Regina Coeli" Crocego.

Czytaj więcej...

We środę, 7 października, w Święto Matki Bożej Różańcowej po wieczornej mszy św. odbył się koncert Chóru Dziewczęcego z Hanoveru (Niemcy). Zespół przedstawił utwory sakralne kompozytorów niemieckich z towarzyszeniem organów. Chór zaprezentował najwyższy poziom wykonawczy i został nagrodzony gromkim aplauzem. Więcej fotografii z koncertu obejrzeć można w dziale Fotokronika.

2010-wiosenne

Tegoroczne Wiosenne Dni Muzyki Organowej i Kameralnej w Archikatedrze Łódzkiej przypadły na czas niezwykły i trudny. Zaplanowany na 15 kwietnia 2010 r. koncert inauguracyjny miał za tło nastrój najgłębszej żałoby po katastrofie prezydenckiego samolotu pod Smoleńskiem. Zarówno organizatorzy, jak i wykonawcy – Polski Chór Cantate Domino z Grodna – potrafili jednak w znakomity sposób właśnie poprzez ten koncert uczcić pamięć tragicznie zmarłej Prezydenckiej Pary oraz wszystkich towarzyszących im osób. Programu, w którym znalazły się wyłącznie pieśni patriotyczne i religijne (często związane z męką Pańską), nadał temu wieczorowi charakter żałobny. Zespół, poprowadzony przez ... , zaprezentował nie tylko wysoki poziom wykonawczy, ale także stworzył atmosferę wspólnoty w przeżywaniu narodowego dramatu.

Czytaj więcej...

Fundacja „Carpe Diem” oraz Parafia Archikatedralna w Łodzi zaprasza na recital Wolfganga Seifena, światowej sławy wirtuoza organów. Program recitalu wypełnią w całości improwizacje organowe w wykonaniu artysty. Jako pierwsza zabrzmi improwizowana Fantazja, Adagio i Fuga, następnie 3-częściowa Sonata Triowa, a na koniec usłyszymy 10-częściową Suitę w stylu francuskim

Czytaj więcej...