W sprawach związanych z udzielaniem sakramentów prosimy o kontakt z kancelarią parafialną,
która znajduje się przy ulicy ks. Skorupki 9 w Łodzi.


KANCELARIA CZYNNA JEST:

  • od poniedziałku do piątku w godzinach:
    • 09:00 - 12:00
    • 15:00 - 17:00
  • oraz w soboty w godzinach:
    • 9:00 - 12:00

Mapka dojazdu oraz dane kontaktowe znajdują się w dziale Adresy i telefony.


SAKRAMENT POJEDNANIA (SPOWIEDŹ)

Sakrament pojednania jest sprawowany

  • podczas każdej mszy św.,
  • oraz w dni powszednie w godzinach 10.00 - 11.55 i 14.00 - 16.00.

SAKRAMENT CHRZTU

Sakrament chrztu jest udzielany w I i III niedzielę miesiąca na mszy św. o 14.00 (podczas wakacji o 12.30).

Rodzice pragnący, aby ich dziecko zostało ochrzczone, przedstawiają w kancelarii parafialnej:

  • akt urodzenia dziecka z USC;
  • świadectwo zawarcia sakramentu małżeństwa przez rodziców dziecka;
  • zaświadczenia chrzestnych, że mogą być rodzicami chrzestnymi z parafii ich miejsca zamieszkania (do ważności chrztu wymagany jest jeden chrzestny);
  • zgodę swojego księdza proboszcza na chrzest w archikatedrze, jeśli rodzina mieszka na terenie innej parafii.

PRZYGOTOWANIE DO CHRZTU DLA DOROSŁYCH

  • Spotkania w poniedziałki o 19.00.

SAKRAMENT BIERZMOWANIA

Sakrament udzielany jest w II piątek miesiąca podczas Mszy św. o godz. 18.00.

Kandydatów przygotowują parafie miejsca zamieszkania.

Parafia katedralna nie prowadzi przygotowania dla osób spoza parafii.

W celu przystąpienia do sakramentu bierzmowania należy udać się do kancelarii swojej parafii, aby uzgodnić z kapłanem sposób i formę przygotowania. Nie ma potrzeby wcześniejszego zgłaszania w kancelarii katedralnej pragnienia przyjęcia sakramentu bierzmowania.

Kandydaci przybywają do Archikatedry wraz ze świadkiem o godz. 17.45 przynosząc ze sobą dokument noszący tytuł „Sakrament bierzmowania” (potwierdzający przygotowanie do bierzmowania) z podpisem spowiednika na odwrocie. Dokument ten podaje się kapłanowi bezpośrednio przed przystąpieniem do tego sakramentu. Podczas liturgii obowiązuje strój odświętny.

Terminy:

  • 14 lipca, godz. 18. 00– ks. bp Ireneusz Pękalski
  • 11 sierpnia, godz. 18.00– ks. bp Adam Lepa
  • 8 września, godz. 18.00– ks. bp Adam Lepa13 października, godz. 18.00– ks. abp Władysław Ziółek
  • 10 listopada, godz. 18.00– ks. bp Marek Marczak
  • 8 grudnia, godz. 18.00– ks. bp Marek Marczak

Zaświadczenia o przyjętym sakramencie bierzmowania wydawane są w kancelarii Parafii Archikatedralnej od poniedziałku po bierzmowaniu. Kancelaria czynna jest od poniedziałku do piątku w godz. 9.00-12.00 i 15.00-17.00, w soboty w godz. 9.00-12.00. Informacja o przyjętym sakramencie bierzmowania wysyłana jest również do parafii chrztu.


SAKRAMENT MAŁŻEŃSTWA

  • Narzeczeni zgłaszają się do kancelarii parafialnej trzy miesiące przed ślubem z następującymi dokumentami:
  • zezwolenie z parafii narzeczonej lub narzeczonego na przeprowadzenie formalności przedmałżeńskich i pobłogosławienie małżeństwa w archikatedrze, w przypadku, gdy żadne z nich nie mieszka na terenie parafii archikatedralnej;
  • świadectwo chrztu św. z adnotacją o przyjętym bierzmowaniu (uwaga! ważność tego dokumentu to 6 miesięcy);
  • świadectwo ukończenia katechizacji przedmałżeńskiej (może być ze szkoły średniej) oraz Poradni Rodzinnej; informacje na temat Poradni Rodzinnej znajdują się w dziale Adresy i telefony;
  • druki z USC do ślubu konkordatowego (ważność 6 miesiący), lub odpis aktu małżeństwa zawartego w USC.

Dodatkowe informacje:

Istnieje możliwość zamówienia dekoracji kwiatowej na uroczystość zaślubin (szczegóły u księdza dyżurnego)

Osoby filmujące i fotografujące uroczystość zawarcia małżeństwa mają obowiązek przed ślubem przedstawić stosowne upoważnienie i poprosić o zgodę celebransa

Podstawowa oprawa muzyczna zapewniana przez Parafię Archikatedralną obejmuje wyłącznie okolicznościowe śpiewy liturgiczne i zagranie na organach marsza weselnego na zakończenie uroczystości. W przypadku zainteresowania wykonaniem przez organistę innych utworów (np. Ave Maria itd.) oraz akompaniamentów organowych dla zaproszonych solistów (skrzypce, wokal), istnieje możliwość zamówienia rozszerzonej oprawy muzycznej. Więcej informacji na temat oprawy muzycznej oraz kontakt do organisty dyżurującego w danym dniu znajduje się na stronie internetowej www.slubywkatedrze.pl. Informacji udzielamy również drogą mailową pod adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Wyjątkowo, w pilnych sprawach związanych z oprawą muzyczną możliwy jest kontakt telefoniczny pod numerem telefonu: 696 142 812.
UWAGA!: dyżury organistów ustalane są z około 4-tygodniowym wyprzedzeniem. Prosimy o kontakt z organistą dyżurującym (dane kontaktowe na stronie www.slubywkatedrze.pl) nie wcześniej niż na miesiąc i nie później niż tydzień przed planowaną datą ślubu.

W przypadku rezygnacji z zarezerwowanego terminu ślubu opłata rezerwacyjna będzie zwracana, jeśli rezygnacja nastąpiła nie później niż 3 miesiące przed planowaną datą ślubu.

KURS PRZEDMAŁŻEŃSKI

Odbywa się raz w roku luty-marzec.


ODWIEDZINY CHORYCH

Do chorych udajemy się w każdy I piątek miesiąca, oraz na każdorazowe wezwanie.


POSŁUGA W SZPITALU IM. PIROGOWA

Odwiedziny chorych (spowiedź, namaszczenie chorych i Komunia św.) odbywają się od godz. 7.00 (od poniedziałku do soboty).
Msza św. w kaplicy szpitalnej w niedziele i święta o godz. 8.00.


POGRZEB CHRZEŚCIJAŃSKI

W przypadku śmierci naszych bliskich, w kancelarii parafialnej należy przedłożyć:

  • akt zgonu z USC
  • zaświadczenie o przyjęciu w ostatnim czasie sakramentów przez osobę zmarłą
  • informację z biura cmentarnego o dniu i godzinie pogrzebu.